Lite som jag drömmer om just nu




p1 Costume september 2010, p2 Filippa K lookbook F/W 2010, p3 Elle Interiör mars 2010

1. Fantastisk klänning från H&M. Gillar strukturen i tyget. Tyvärr kan man bara ana modellen på klänningen, men den ser så himla fin ut. Någon som sett den i butik eller en bild på hela klänningen?
2. Jodie Tweed Coat från Filippa K. Drömmer om en underbar och välskräddad höstkappa i ull eller tweed. Den här ligger väldigt bra till om modellen passar mig. Blusen och byxorna ser också himla fina ut.
3. Knopplist att sätta upp på väggen i sovrummet. Se så fint det kan bli. När jag satt på balkongen sista semesterveckan och bläddrade igenom gamla Elle Interiör-nummer fick jag syn på den här bilden. Jag måste få tag på en knopplist. Jag kanske målar den vit för att den ska smälta in i väggen, men jag har inte bestämt mig ännu. Måste liksom få tag en knopplist först. Det ska vara en sån där gammal handsnidad sak som är ganska vanlig i gamla gårdar ute på landet. Sen ska jag hänga upp mina fina väskor, klänningar och blusar på den.

Ursäkta den halvkassa bildkvalitén. Jag fotade direkt ur tidningarna.

Kommentarer
Postat av: pernilla

Tack tack! Jag är väldigt nöjd själv med bordet. Jag hade tittat på det ganska länge och plötsligt fick vi det i julklapp av sambons jobb förra året. Det är bra att jobba i Danmark! ;-)

Jag hittade en jättefin kappa och några andra fina kläder, men tyvärr inget kul på inredningsfronten i Åhlénstidningen.

Mysigt att åka till Göteborg över jul. Jag kommer från västkusten, men firar julen här nere i Skåne i år. Hoppas att ett besök i rådhuset hinns med för din del!



Jag älskar strukturen i klänningen på första bilden. Dags att ta en tur in till H&M kanske?



Kram

2010-09-16 @ 08:33:04
URL: http://vitaparlor.blogspot.com
Postat av: Johanna - Projekt Trappgatan

Ja, det är en tvåhandsblandare men istället för de vanliga rattarna är det spakar. Eller hur man ska förklara det. De som bodde här tidigare hade reumatiska problem så jag antar att de här var lättare att vrida på :)

Tänker dock låta dem sitta kvar tills vidare i alla fall.

2010-09-19 @ 22:07:20
URL: http://projekttrappgatan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag köpte klänningen idag, och kan intyga att den är fantastisk! Många fina detaljer på den, bland annat en slejf baktill, som på en kappa. 499 kr på HM Trend.

2010-09-22 @ 14:28:21
Postat av: Linnéa

Tack för tipset Susanne!

Hur är den i modellen? Ärmlängd? Kjollängd?

Eller har du någon bild att maila över?

Den verkar himla fin :)

2010-09-22 @ 22:36:02
URL: http://finheter.blogg.se/
Postat av: Susanne

Jag ska fixa en bild absolut!

Tills vidare får du en beskrivning:



Puffärm i axeln, trekvartsärm med en liten ros vid ärmsluten. Samma ros går igen på sidorna, som håller upp slejfen bak. Kjollängden är precis över knäet och tyget har en lite bubblig struktur och i ett ganska elastiskt material. Den ser lite vintage ut, och helt fantastisk! Mailar en bild så snart jag hinner!

2010-09-23 @ 07:18:45
Postat av: Linnéa

Vilken beskrivning...! Ser fram emot en bild :)

2010-09-23 @ 22:29:22
URL: http://finheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

finheter


Skrivs av Linnéa Svan. Här visar jag sånt jag tycker om - inredning, mode och fina saker. Om du har idéer och tips eller bara vill säga hej kan du kontakta mig på [email protected]
RSS 2.0