Acnes Möbelkollektion





via Daniel

Igår kväll presenterades Acnes möbelkollektion i Paris av deras kreativa chef och grundare Jonny Andersson. Möblerna är ritade av Jonny själv ihop med Acnes in-house arkitekt och möbeldesigner Andreas. Kollektionen består av 5 soffor och fåtöljer som kan köpas på beställning och tillverkas förhand här i Sverige. Man har utgått från Carl Malmstens Nya Berlin, som inte tillverkats sedan 1949, och dragit den till nya siluetter. Häftigt tycker jag. Presentationen höll till på Hôtel Pozzo di Borgo på rue de l'Université som är Karl Lagerfelds före detta bostad. Förra sommaren var palatset till salu för en miljard kronor. Helt galet. Jag tycker iaf möblerna är snygga - speciellt de två översta. Jag gillar att de lite sneda. Ungefär som att de blev formade av farten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

finheter


Skrivs av Linnéa Svan. Här visar jag sånt jag tycker om - inredning, mode och fina saker. Om du har idéer och tips eller bara vill säga hej kan du kontakta mig på [email protected]
RSS 2.0