Min tehylla



Den här hyllan hänger i mitt kök. Jag har länge velat ha en ny Stringhylla att ställa mina teburkar på, men den har liksom inte riktigt passat in förrän nu. Den sitter på väggen mellan mina två köksfönster och fungerar som teförvaring samtidigt som mina fina plåtburkar får agera prydnad. Jag gillar plåtburkar. Senaste tillskotten är två ryska teburkar (nummer ett på mellersta hyllan och nummer två på nedre hyllan). När jag hittade burkarna på en loppis i somras kunde jag liksom inte låta bli att köpa dom. I nuläget är de flesta burkarna fyllda med te. Mina favoriter just nu (sorry Håkan, men Rooibos champange platsar tyvärr inte):
- Grönt te med jordgubb från Kusmi Tea (köpt på bästa affären Haidic)
- Grönt te med yogurt och havtornsmüsli (heter Kustfägring, Höstfägring eller något sådant)
- Sir Williams (svart teblandning gjord av 7 olika sorters kinesiska teer)
- Grön Skellefteåblandning (inte för att jag bor i Skellefteå utan att den på riktigt är väldigt god)
Har ni några favoritsorter när det gäller te? Eller dricker ni bara kaffe? Jag försökte lära mig att dricka kaffe, men kom sedan på att det är bättre jag håller mig till te som jag tycker är så himla gott.

PS. Tavlan är fixad och hänger numera i vardagsrummet. Det blev himla bra. Måste bara fixa några bra bilder på det också. Jag tog några, men de blev tyvärr inte så bra. Återkommer.


Kommentarer
Postat av: Eva

Så himla fint! Jag älskar vita String-hyllor, vilket bra köp.



Jag är både te & kaffe-fantast, dricker mest grönt påste och har väl en sisådär 15 sorter i skafferiet ;)

2010-09-02 @ 10:15:37
Postat av: ina

himla fint du har!

2010-09-02 @ 12:57:13
URL: http://www.winterbarn.blogspot.com
Postat av: Gula Villan i Skellefteå

Snyggt!



För mig blir det både kaffe och te till fikat, nu är Kusmis Lovetea min absoluta favorit. Ska bjuda dig på ett smakprov när du kommer in nästa gång, tyvärr är det slut för tillfället men jag ska skynda mig att beställa mer!



(tack för komplimangen och länkningen)



Må gott!



/S

2010-09-02 @ 21:50:01
URL: http://gulavillan.wordpress.com
Postat av: Linnéa

Tack Eva!

haha.. känner igen mig där med många sorter.



Tack fina ina och Samira!

2010-09-02 @ 22:19:47
URL: http://finheter.blogg.se/
Postat av: Yohanna

hmm! Smart! God idé till framtida renovering vi ska genomföra! Så kan man ha sina älskade théer framme på ett snyggt sätt! Toppen!!

2010-09-11 @ 16:04:20
URL: http://maiplu.se
Postat av: Anna

Ååh vad fint med teburkar. Är de från NK gamla eller de kan finnas fortfarande? :)

2010-10-28 @ 06:02:24
Postat av: Linnéa

Anna: Ja, visst är det :) NK-burkarna är relativt nya. Såg att de fanns kvar i våras så jag gissar att de finns nu med. Har köpt dom på NK:s tehandel längst ner på varuhuset i Stockholm.

2010-10-28 @ 19:59:42
URL: http://finheter.blogg.se/
Postat av: Lisa H

Fin te-hylla! Jag älskar te <3 Kan dricka kaffe också, men bara i undantag.. Jag har mina teer på vanliga hyllplan + konsoler från Ikea. (men jag har en gammal Stringhylla på en annan vägg i köket också, med kokböcker och fina saker:))

Har ett litet bildbevis på en del av min te-hylla i min bokblogg http://ihyllan.blogspot.com/2010/10/milk-and-honey.html

2010-10-29 @ 23:16:58
URL: http://mood-board.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

finheter


Skrivs av Linnéa Svan. Här visar jag sånt jag tycker om - inredning, mode och fina saker. Om du har idéer och tips eller bara vill säga hej kan du kontakta mig på [email protected]
RSS 2.0