Helgen i bilder


Bodde flott på Hotell Aveny. På fjärde våningen var det fin utsikt ut över gatan.


Den något annorlunda korridoren utanför hotellrummen.


Nere i foajén finns det ovala fönster,


cylindrar av tyll med lampor i


och konstverk av en lokal konstnär som jag glömt namnet på (någon som vet?)


Efter en runda på stan piffade jag mig inför bloggfesten. Här ligger kvällens festkläder i en hög på golvet.


Mina smycken i närbild.


På festen fick vi först mingla runt med bubbel och plockmat. Bordsplaceringen var sedan fint ordnad med jättefina bordplaceringslappar fastsatta på en liten påse.


Fina vinster fanns till de som hade tur med sina lottnummer. Här ovan två typiska otursnummer.


Som tur var fick alla tre välfyllda goodibags. Mina favoriter i påsarna är armbanden ovan samt presentkort på smycken (älskar accessoarer)


Efter en alldeles för kort natts sömn drog jag mig upp ur sängen och åt mig proppmätt på frukostbuffén på hotellet. Så gott! Favoriten var äggröran som jag gick och fyllde på flera gånger.


Helgen och Umeå-vistelsen avslutades med en fantastisk god pizza på Restaurang Ängen. Lite dyrare än vanliga pizzor, men så mycket bättre råvaror och så himla mycket godare pizzor. Ligger på Mariehem och har ni vägarna förbi Umeå så tycker jag ni ska testa.

Sammanfattningsvis så hade jag en helt fantastisk helg. Mellan frukostbuffén och pizzan hann jag dessutom träffa en gammal barndomskompis. Han och hans sambo bjöd på supergod plockmat och trevligt sällskap.

Kommentarer
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Så härligt med hotellvistelse (speciellt frukosten). Håller med att de har goda pizzor på Ängen!



Svar:

Tack själv, det var så roligt att träffas. Det får vi göra om någon gång.

2011-02-08 @ 23:24:58
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: Brynolf

Vilken härlig helg du har haft i Umeå

Inspirerande bilder!

2011-02-09 @ 21:17:27
Postat av: amanda

Åh, va fin den genomskinliga ringen var! Får man fråga om den går att få tag på nu?

2011-02-16 @ 13:04:44
Postat av: Linnéa - finheter

Amanda: Tack! Den kommer från H&M och jag klickade hem den på deras rea för ett par månader sedan. Den var i ett set med 3st ringar. Tyvärr verkar de inte finnas kvar längre.

2011-02-16 @ 21:07:22
URL: http://finheter.blogg.se/
Postat av: Ida we

Grymma bilder! Gillar ljuset och färgerna i dem och så ;)

2011-02-25 @ 19:48:07
URL: http://idawe.blogg.se/
Postat av: Jessica

Konstnären som gör kroppar i nät heter Johanna Forsberg.

2011-02-28 @ 17:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

finheter


Skrivs av Linnéa Svan. Här visar jag sånt jag tycker om - inredning, mode och fina saker. Om du har idéer och tips eller bara vill säga hej kan du kontakta mig på [email protected]
RSS 2.0