Massor av inspiration







Elle Interiör
 
Jag är fortfarande väldigt förtjust i den här bildserien från majnumret av Elle Interiör. På bordet skymtar man Kub A och även om Maison Martin Margiela tar sinnessjukt höga priser på inredningsdetljerna så skulle jag ändå vilja ha de helvita ryska dockorna. Hur fina? Kanske billigare att köpa redan dekorerade sådana och sedan spraymåla dem vita själv. Ett knippe fjädrar borde inte vara omöjligt att få tag på heller. Fjädrar man hittar ute tycker jag är lite väl äckliga, men om man får tag på dem i en inreningsbutik skulle det vara väldigt fint att ha ett helt knippe i en gammal glasburk på soffbordet eller fönsterbänken. Gillar sådan här bilder där man får massor av inspiration till gör-det-själv-projekt. Tejpa konturerna av en matta tycker jag också var en kul grej. Vill man ha det mer permanent så kan man ju måla istället. Timglas liknande det på bilden såg jag förresten på Artilleriet i Göteborg. Nya favoritbutiken som måste besökas då jag snart styr kosan mot västkusten.

Kommentarer
Postat av: annie

2011-07-12 @ 13:22:40
Postat av: Anonym

Jag vet var du menar!! man kan verkligen fastna för vissa hem, det känns som man kan flytta in direkt :)

2011-07-12 @ 13:24:41
URL: http://rumfortva.blogspot.com
Postat av: Linnéa - finheter

Ja, även om det här bara är stylat till fotografering finns hemmakänslan där. Jag flyttar gärna in!

2011-07-15 @ 19:59:46
URL: http://finheter.blogg.se/
Postat av: CJ

Jag dog lite av de här bilderna - perfektion!

2011-07-18 @ 18:08:58
URL: http://cjs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

finheter


Skrivs av Linnéa Svan. Här visar jag sånt jag tycker om - inredning, mode och fina saker. Om du har idéer och tips eller bara vill säga hej kan du kontakta mig på [email protected]
RSS 2.0